Terug noar Eanske, doar voelt wie ons thuus! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu Terug noar Eanske, doar voelt wie ons thuus! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu

Terug noar Eanske, doar voelt wie ons thuus!

Blijf op de hoogte en volg Jorben

06 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Tadamboempats!

Maandagavond weer terug gekeerd in Londen na een 10-daagse vakantie in eigen land, en wat was het lekker!
Op vrijdag de 22e ben ik 's ochtends vroeg, heel vroeg, heelheelheel vroeg opgestaan om op tijd het vliegtuig richting Düsseldorf te pakken. Die avond ervoor was de beruchte avond van het darten en ik kan niet met zekerheid zeggen dat alle alcohol met het opstaan die volgende ochtend om 03:30 al uit mijn bloed was verdwenen. Anyway, na een slaperige vlucht aangekomen op het vliegveld en met pap en mam nog even wat gegeten alvorens huiswaarts te keren.
In Enschede, alles hetzelfde maar toch ook weer totaal anders. Want hoe fijn is een bank waar je gewoon lekker horizontaal gestrekt kan gaan met een filmpje op de TV, of een koelkast waar je gewoon heen loopt en er wat uithaalt als je zin hebt in wat te eten/drinken.
's Avonds stond het eerste feestje al op de planning. Luuk vond het namelijk noodzakelijk om een feestje te geven aangezien hij bij mijn wederkomst de volgende dag zou vertrekken richting de Franse Alpen om daar tijdens zijn 'veldwerk stage' een beetje te gaan onderzoeken hoe de bergen daar zijn ontstaan en hoe oud de geitenpoep is die er ligt (whothehellcares? hoor ik u denken, en ik deel die gedachte met u). Maar elke reden om een feestje te geven is een goeie dus hebben we er een mooie avond van gemaakt en heb ik weer flink genoten van de Enschedese binnenstad.
Zondags was het Frestival dag en echt, het kon-niet-beter: een heerlijk zomers zonnetje, een biertje, goeie muziek, mooie vrouwen, goeie sfeer, veel bekenden ('moet jij niet in Londen zitten?') en goed gezelschap waren hiervan de oorzaak.
Rest van de week vooral mijn serietjes gekeken, veel familie gezien en heerlijk gegeten. De boerenkool, paninis kip van LaPlace, patatjes oorlog en zakken Dorito's werden rijkelijk verorberd (een woord, dat je niet zo vaak hoort: verorberen).
In deze week ook weer twee keer naar het ziekenhuis geweest voor controle na mijn hart-akkefietje hier in Londen tijdens week twee van mijn stage hier. Alles lijkt in orde te zijn en er was niks om me zorgen over te maken. Gelukkig maar.
Zaterdag even bij het studenten roeien van Koentje van Bakker gekeken die toevallig afgelopen weekend in Enschede moest roeien en 's avonds met de oud collega's van AH een bezoekje aan 't casino gebracht en daarna de stad in geweest.
Zondagavond met pap en mam in t muziekcentrum geweest en een concert van TOTO bijgewoond. U weet wel, die oude mannen van Africa, Hold The Line (in de stijl van GTA), Rosanna en Pamela. Ondanks dat het oude kerels zijn moet ik ze toch nageven dat ze nog een aardige portie kunnen spelen!

Voordat ik ben terug gegaan naar Nederland ben ik met Tobi en Beth nog een dagje naar Cambridge geweest. In Cambridge is de universiteit gevestigd die behoort tot de beste van Europa en is tevens een van de 5 oudste universiteiten ter wereld (1241 n.Chr.). Door het stadje heen lopen een aantal beekjes waarop je met een soort gondel kan worden rondgevaren. Er zijn daarentegen ook mensen die denken dat ze dit zelf ook wel kunnen en huren alleen een gondel en gaan zelf rondvaren. Vaak mond dit uit in botsende gondels en mensen die het koude water willen ervaren, leuk om naar te kijken in ieder geval:) De universiteit is echt geweldig om te zien en heeft iets heel unieks met alle oude panden en de massa's studenten.

Dan nog even een item over het darten. Het darten is iets wat ik van men godganse leven niet meer ga vergeten. Met een halve finale Barney vs. Van Gerwen en dus ook een Nederlander in de finale beloofde het een mooie avond te worden que darten. Maar van het hele darten heb ik pittig weinig meegekregen. Ik heb voornamelijk om me heen zitten kijken van verbazing over alle rare kostuums die gedragen werden. Ondanks dat een Schot de finale won van Van Gerwen, werd er luidkeels gezongen door de hele 02 Arena over de 4 deelnemers en alles wat er in de zaal afspeelde (12.000 aanwezigen). Voor veel toeschouwers maakte het niet zo veel uit wie er zou winnen, die kwamen alleen maar voor de sfeer en het bier.

Dat was 'm weer voor nu. Ik wens u een hele fijne avond en morgen ben ik er weer, zelfde tijd, zelfde zender.

• 07 Juni 2015 - 10:30

Yvonne En Erwin:

Gezellig je even weer thuis te hebben Jor !
    een fijne 2e helft.
    gr. Yvonne en Erwin

• 09 Juni 2015 - 09:35

Alexander:

ha Jorben, wat een verhaal weer. Veel plezier en succes met het laatste deel van je stage!