Housekeeping office, this is Jorben speaking - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu Housekeeping office, this is Jorben speaking - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu

Housekeeping office, this is Jorben speaking

Blijf op de hoogte en volg Jorben

06 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hello! (is it me you' re looking for?)


Vandaag, op de kop af, mn 33e dag hier in Engeland gehad en t weekend staat weer voor de deur. Helaas is het dan deze week voor het eerst zover dat ik niet meer het hele weekend vrij ben, maar ' gewoon' aan de slag moet morgen en overmorgen. Gisteren en vandaag mijn 2 off-dagen gehad dus het weekend zit er bij mij al weer op!
Het housekeeping-team hier zit krap als het gaat om office coordinators en dus hebben ze mij als allerlaatste redmiddel ingeschakeld om het weekend te overbruggen. Niet dat ze niet blij met me zijn: we zijn pas net een maand aan de gang maar ik ben nu al gevraagd of ik in augustus nog een paar dagen langer wil blijven om de nieuwe studenten tegen die tijd te begeleiden. Denk dat ik nog wel paar dagen wil blijven, de vakantie met pap, mam en Your staat pas de 13e gepland. Nu we het toch over die vakantie hebben: ik kan er nu al naar uitkijken met het Britse weer hier. 10 dagen vol zon, zee, cocktailtjes en strandbedje in de Dominicaanse Republiek: Excellent! Maar voordat we afreizen richting de Carribean, staan er eerst nog een paar andere tripjes op t programma. Een overzichtje:

- 17, 18, 19 april. Jaja, het gaat echt gebeuren: Luuk, Koen, Pim, Jesse en Martijn reizen af voor een weekendje Londen! Vandaag zijn de tickets geboekt dus ze kunnen niet meer terug. Het gaat natuurlijk een weekend vol museum en kerk bezoeken worden, elke avond op tijd naar bed en alleen maar gezond voedsel eten. TUUUUUUUUURLIJK NIET! Na Zeewolde en Noordwijkerhout wordt het tijd voor een wereldstad en die hebben we nu gevonden. Ik zie een prachtig weekend in het verschiet liggen!

- 1, 2, 3, 4 mei. Misschien een beetje (te) opportunistisch, maar ik heb maar vast een voorschot genomen en al vrij gevraagd voor dit speciale weekend. Het is me al een keer eerder overkomen dat ik op vakantie was, maar dat laat ik niet nog een keer gebeuren. Want ondanks het puntenverlies(binnen en buiten het veld) van onze FC, ga ik er vanuit dat de bekerfinale gehaald wordt en ik vrijdag 1 mei af kan reizen richting De Kuip voor een dagje bekerfinale en de club me weer TROTS kan maken na het debacle van de afgelopen weken... (fingers crossed)

- 22 mei t/m 1 juni. Op naar huis voor 10 daagjes Tijplaats Es, Oude Markt en al dat andere moois wat Eanske te bieden heeft.

- 19, 20, 21 juni. Hopelijk komen pap, mam en oma dit weekend over naar Londen voor wat sightseeing and some 'fish and chips'!

- ? . De datum staat nog niet vast maar een ding is zeker: ook broerlief komt deze kant nog een keer op voor een aantal daagjes als hij vrij kan krijgen bij de o-zo-drukke-belastingdienst (ja ik weet het Your: 't is een flauw grapje).

Naast het plannen van deze bezoeken moet er natuurlijk ook gewerkt worden en ik voel me steeds meer op m'n plaats hier. Het Engels praten gaat steeds makkelijker en ik hoef niet lang meer te zoeken naar bepaalde woorden, wat in het verleden nog weleens gebeurde. Het omgaan met allerlei soorten telefoontjes (verklaring van de titel), het maken van de roosters en het voorbereiden van de dagelijkse vergadering op het housekeeping kantoor gaat me dus ook steeds beter af.

Woensdag 4 maart. De legendarische dag waarop de Nederlandse inwoners van het hostel jaloers op me werden. Na het openen van mn kamerdeur na een dagje werken lag er een brief op de deurmat van m'n kamer met daarin de vraag of ik as soon as possible een pakketje voor mij wou komen ophalen bij de conciërge. Geen tijd te verspillen natuurlijk en dus gelijk naar bene gegaan om het op te halen. Het betrof een doos van 50x40x30 cm, een gewicht van ongeveer 5 kilo met als afzender pap en mam. Zoals sommigen van jullie al gezien hebben op Facebook zat de hele doos vol met Nederlands eten en andere benodigdheden. Drop, roze koeken, de Panorama, de Revu, de Voetbalelf, Milka (2x), CupaSoup, Noodles, Liga's, knoflooksaus, paaskoekjes (2x), winegums, mayonaise, Lays paprika chips, kroepoek, Hamka's, Doritos (2x), een voetbal (met pomp, handig), satésaus, paaschocolaatjes, stroopwafels, pindamix (2x), Aromat, mini blackjack (nogmaals bedankt fam. Hoogeveen) en m'n rugtas, als een kind in een snoepwinkel, zo blij!
Dit was trouwens niet de eerste keer dat ik een pakketje mocht ontvangen want vorige week was het ook al raak. Destijds een pakketje ontvangen van Koen, Luuk, Pim, Jesse en Martijn met daarin wat literatuur en een opblaasstoel van Twente(zie foto's). Geweldig idee en echt jongens, hij past, zoals jullie al voorspelden, niet eens op mn kamer maar ik heb m al meerdere malen gebruikt en hij zit heerlijk. Na een week wordt je er alleen een beetje gek van dat ie je halve kamer inneemt, dus heb hem maar leeg laten lopen om m in de zomer, wanneer het weer beter wordt, mee te nemen richting Hyde Park.

Nu een stukje terug in de tijd: 23 februari. Er gingen al langer geruchten onder het personeel dat rondom deze dagen Tom Cruise bij ons in het hotel zou komen, maar op maandag 23 februari werden de geruchten werkelijkheid. De hele suite-verdieping van ons hotel was afgesloten voor een deel van de crew en acteurs/actrices, de hele straat stond vol met vrachtwagens van Warner Bros, voor de Tower of London werd een heel restaurant gebouwd en overal liep Security: de opnamen van Mission Impossible 5 vonden plaats vlak voor onze neus! 's Avonds natuurlijk even een kijkje genomen (we waren niet de enige(foto's)) vanaf de Tower Bridge en daar stonden ze wel hoor: Tom Cruise, Jeremy Renner, Rebecca Ferguson, Simon Pegg, Alec Baldwin en ga zo maar door. De dag daarvoor hadden ze kennelijk ook al een aantal scenes opgenomen op het dak van ons hotel, daar kwamen we helaas pas later achter. De première zal eind juli/begin augustus zijn, denk dat ik 'm wel ga zien!

Terwijl ik dit schrijf staat op de achtergrond FoxSports aan voor de wedstrijd van zomenteen. Meeste hotelbewoners zitten nu 200 meter verderop cocktailtjes te drinken en hun vrijmibo te houden, maar ik blijf nog even thuis voor Willem II - Twente. Na afgelopen week is er maar een manier om Zeist en de rest van Nederland te bewijzen dat Twente een club is die niet kapot te krijgen, en dat is winnen. Come on you boys in Red!


Zoals jullie merken gebeurd er hier genoeg en verveel ik me nog lang niet! De agenda voor de aankomende maanden raakt steeds verder gevuld met concerten, festivals, bezoeken en andere bezigheden, wat die zoal zijn lees je in m'n volgende berichten wel!


See you soon!

  • 06 Maart 2015 - 20:10

    Alexander:

    He Jorben.

    Mooi verhaal weer. Ik ben al druk op de site aan het kijken voor de kaarten vd finale, maar het nog niks vinden(ga er vanuit dat ze het halen).

    Ze konden je niet gebruiken bij de film? Zo knappe Hollandse vent maakt de film alleen maar beter toch.…

    Groeten
    Alexande

  • 12 Maart 2015 - 21:07

    Diane:

    He Jorben, wat een mooi verhaal weer. Prachtig om te lezen wat je allemaal meemaakt. We horen natuurlijk ook van je ouders wel hele verhalen ( good and bad ). Je hebt in ieder geval best veel leuke dingen in het verschiet, leuk om naar uit te kijken! En die engelse Hema, helemaal top man. Jouw club mist je wel hoor, Erik schreeuwt wel iets harder, haha.
    Nog veel plezier daar, groetjes van jaap en diane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Jorben

Actief sinds 28 Dec. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 8011

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 10 Augustus 2015

Londen Baby!

Landen bezocht: