Alleen maar rondjes - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu Alleen maar rondjes - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu

Alleen maar rondjes

Blijf op de hoogte en volg Jorben

19 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Morguh,


Sommigen van jullie zullen zich misschien afvragen welke gek er op dit tijdstip (06:30) nog een reisverslag online drukt. Vanuit m'n raam zie ik de zon opkomen en aangezien ik nog klaarwakker ben en niet het gevoel heb dat ik kan slapen, vond ik het een mooi moment voor een verslagje. De reden dat ik nu nog wakker ben komen we later op, we gaan eerst weer even terugblikken op de afgelopen dagen tot aan vrijdag.


Mag ik beginnen bij dinsdag 7 april. De verhalen rondom het reilen en zeilen van m'n cluppie bereiken ook hier mijn laptop en het zijn dan ook barre dagen als supporter. Het falen naast het veld door allerlei mensen die elkaar daarvan de schuld geven (waar twee vechten, hebben twee schuld, als je het mij vraagt maar dat geheel terzijde) had enigszins verzacht kunnen worden door het halen van de bekerfinale, maar dit kon de ploeg van onze extroverte trainer(s) niet voor elkaar krijgen. Ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken; er wordt namelijk al veel te veel gesproken over Twente. Positief nieuws over FC Twente? Ja, want ook ik heb besloten om de seizoenskaart te verlengen zodat ook volgend jaar alle thuiswedstrijden weer bezocht kunnen worden!

Volgt vorige week zaterdag de 11 april. Misschien niet voor iedereen bekend, maar jaarlijks vind er tussen de twee bekendste universiteiten van Engeland een roeiwedstrijd plaats op de Thames. De 8 van Oxford tegen de 8 van Cambridge vond, zo kwam ik drie weken geleden achter, plaats op deze zaterdag en het leek me wel leuk een keertje heen te gaan. De wedstrijd was een eindje buiten het centrum maar het was het 120 minuten reizen waard. Bij aankomst bleek het een evenement te zijn met totaal een andere grootte dan ik had ingeschat. Langs de gehele route van 6,8 kilometer stond het wel een rij of 2/3 dik met mensen, om nog maar te zwijgen over alle bruggen die helemaal volstonden. Het publiek bestond voor 90% uit studenten die dan onder verdeeld worden in korpsballen, omhoog gevallen middenklassers en een aantal dronken incapabele Ralph Lauren Polo's. In grote groepen op de oever met bier, wijn en andere sterke drank zaten ze te wachten op de boten die zouden passeren. Toen het moment eindelijk daar was dat de roeiers in de verte zichtbaar werden kon je pas zien hoe onmeunig hard die heren kunnen roeien, ik denk namelijk dat de boot weer uit het zicht was na 30 seconden. Geweldige sfeer en zeker een aanradertje mocht je ooit nog eens in de gelegenheid zijn... (foto's wederom bijgevoegd)



Komen we bij de dag van vandaag en de reden waarom ik nu nog op ben. Ik heb zojuist namelijk de beste groep vrienden die je je kunt voorstellen, uitgezwaaid. Zij zouden nu ondertussen op het vliegveld moeten zijn (fingers crossed) en wachten voor hun vlucht naar Nederland.

Omdat dit voor mij het eerste bezoek uit ons nederige landje was na 2,5 maand hier, had ik er best veel zin in om weer oude vertrouwde mensen te zien/spreken en dus vond ik het een prima idee om de jongens, 5 man sterk, op te halen van het vliegveld. Om 09:00 uur kwamen ze aan op London Luton en vanaf daar zijn we richting hun hostel gegaan. Aangezien onze kamer van het hostel nog een 6e bed had, heb ik besloten om die nacht van vrijdag op zaterdag ook maar daar te slapen. Vanaf het hostel richting het centrum gelopen en daar voor toerist gespeeld tot het begin van de avond. Na een heerlijke maaltijd naar mijn kamer hier in het hotel gegaan en een paar bieries gedronken. Vanaf hier 's avonds naar het centrum om uit te gaan en het was weer ouderwets slap ouwehoeren en dom lullen tot in de vroege uurtjes, helaas kan ik de foto's hiervan niet op het openbare net publiceren.
Zaterdagochtend rond 11:00 uur in het hostel uitgecheckt en met koffertjes en al hier naar het hotel gegaan om deze hier te dumpen. Uiteindelijk was het 15:00 uur dat we ook hier weer vertrokken om maar weer even het centrum in te gaan. Vanaf daar zijn we weer terug richting hier gegaan om ons te verkleden voor de tweede avond stappen en ook hiervan kan ik de foto's helaas niet online plaatsen. Toen om 03:00 uur de clubs hier de tent dicht deden, zijn we met z'n allen weer naar hier teruggegaan om de koffers op te halen. Zo'n 1,5 uur geleden (rond 05:00 uur) zijn de jongens vertrokken en hebben we afscheid genomen voor een maandje en zijn ze hartelijk bedankt voor hun komst en de spullen die ze meegebracht hebben, wat ik zeer apprecieer (een woord... dat je niet zo vaak hoort: apprecieer). Een heleboel geweldige verhalen rijker en een heleboel Britse Ponden minder, is het weekend nu afgelopen en ik kan niet ontkennen dat dit een van de beste weekenden ooit was. Ik kan jullie niet genoeg bedanken heren voor het langskomen met z'n 5en, jullie zijn geweldig!

En met het beëindigen van dit bezoekje komt dan automatisch het volgende bezoek al weer in zicht! 6 mei staat Youri op de stoep van het hotel en die zal ook hier in het hotel slapen. Youri, naar je komst wordt uitgekeken!

  • 19 April 2015 - 08:09

    Alexander:

    Goedemorgen Jorben,

    Eigenlijk geen goedemorgen dus na zo'n weekend. Weer een leuk verhaal vanuit Londen. Veel plezier vandaag en tot de volgende keer!

    Alexander

  • 20 April 2015 - 09:10

    Ike:

    Jor,

    Iedere keer lees ik met veel plezier je verslagjes. Leuk dat je zoveel plezier hebt gehad met je vrienden. Echte vrienden hoor!

    Met ons cluppie gaat het uiteindelijk wel goedkomen, daar ben ik van overtuigd, maar denk dat de gifbeker nog niet helemaal leeg is. Heb ook mijn jaarkaart verlengd, dus we zitten in ieder geval met ons tweeën volgend jaar in de Grolsch Veste. :-)

    Voor nu doe je best en blijf genieten van de prachtige tijd "up there". Voor straks heel veel plezier met je grote broer.

    Gr. uit Enschede.

    Ike

    p.s. wie heeft The Boat Race nu gewonnen?????

  • 20 April 2015 - 13:01

    Youri:

    Hey Jor,

    Je hebt er een druk maar gaaf weekend opzitten lees ik. Mooi dat alle jongens gekomen zijn.

    Ik tel de dagen al af tot zes mei. Je hebt toch wel de mooiste kamer voor mij geregeld?
    Ik heb er veel zin om met jouw een paar dagen Londen onveilig te maken.

    Tot snel!

    Youri

  • 20 April 2015 - 19:28

    Yvonne En Erwin:

    Mooie foto's (ook als de serie niet geheel compleet is ...) bij wederom een goed verhaal.
    We kijken al uit naar het volgende.
    Gr.
    Yvonne en Erwin

  • 20 April 2015 - 20:21

    Jorben:

    Ik heb werkelijk geen idee Ike:)




    ...Aangezien ik dit zelf ook een beetje een raar antwoord vind voor een race waar ik naar heb staan kijken heb ik het maar even opgezocht:

    Oxford wist te winnen in een tijd van 17 minuten en 35 seconden, wat zorgde voor een 79 - 81 tussenstand in het voordeel van Cambridge over alle jaren dat de race gehouden is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Jorben

Actief sinds 28 Dec. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8006

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 10 Augustus 2015

Londen Baby!

Landen bezocht: