Farmer searches a wife, Hema & Carnaval - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu Farmer searches a wife, Hema & Carnaval - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jorben Wolberink - WaarBenJij.nu

Farmer searches a wife, Hema & Carnaval

Blijf op de hoogte en volg Jorben

28 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na een veelbewogen twee-en-halve week vond ik het wel weer eens tijd worden voor een nieuwsbulletin vanaf de andere zijde van het kanaal. Om maar te beginnen met waar ik de vorige verslagje geëindigd ben: de introductieweek.

De introductieweek waarin we kennis zouden maken met de andere afdelingen, verliep niet zoals we dat tot dan toe gewend waren van het hotel: nogal ongeorganiseerd. De maandag, dinsdag en woensdag verliepen prima maar de donderdag, vrijdag en maandag waren niet helemaal ‘je van het’. Veel afdelingen wisten niet dat Tobi en ik zouden komen waardoor ze ook geen idee hadden wat ze met ons aan moesten. De vrijdag bijvoorbeeld: om 07:00 uur melden bij de Club Lounge, waar ze dus niet van onze komst wisten (het ‘ik-had-net-zo-goed-in-bed-kunnen-blijven-liggen’ gevoel was dan ook sterk aanwezig). ’s Middags met de leidinggevende van de ‘housemens’(vergelijkbaar met een soort van conciërge) meegelopen, terwijl ook hij niet wist dat Tobi en ik de hele dag bij hem zouden zijn en daardoor geen idee had wat hij met ons aan moest. Voordeel daarvan was dan wel weer dat we redelijk op tijd naar onze kamers konden om onder het genot van een Budweisertje en muziek van Lamme Frans, Snollebollekes en de Lawineboys toch nog een soort van Carnaval-sfeer te creëren. Eerder die middag een bijeenkomst gehad in de kantine van het hotel waar iets te gebeuren stond, zo werd al het personeel verteld. Doordat eerdere studenten hier geklaagd hebben over het ontbreken van een gezamenlijke ruimte, heeft het management besloten zo’n ruimte te maken en ik kan jullie wel vertellen, we hebben het goed voor elkaar. Pooltafeltje erin, dartboard aanwezig en een grote TV aan de muur, we doen eigenlijk weinig anders meer dan het gooien van pijltjes tijdens de avonduren(Barney, je bent gewaarschuwd…).

En toen brak het echte carnavals-weekend aan. Die zaterdag heb ik voor de eerste keer het gevoel gehad dat ik hier wat mis van wat er thuis plaatsvind. Alle Facebook-berichten, Snaps, Instagram-foto’s en WhatsApp berichten over Neêrlands gekste feest werden bekeken/gelezen en ik kan jullie wel vertellen dat jullie mij aardig jaloers hebben gemaakt.

Naast het pijltjes gooien, moet ik ook vermelden dat het kijken van series & programma’s hier verdammt hard gaat. Ik loop up-to-date met The Blacklist, het eerste seizoen van How I met your mother was na 4 dagen uitgekeken, Wie is de mol? (’t is Chris trouwens) is vaste kost op vrijdag en elke zondagavond is het wachten totdat de nieuwste aflevering van Boer zoekt vrouw op uitzendinggemist.nl verschijnt. Want ja ook hier in Londen worden de diepgaande gesprekken van Bertie, de chicks van Tom en de komkommer(s) van Geert op de voet gevolgd. Deze programma’s kan ik trouwens sinds vorige week met Nederlandse voedsel aan mijn zij bekijken sinds we bij de Hema op Victoria’s Palace Station zijn geweest. Het aanbod Nederlandse producten is d’r geweldig: stroopwafels, hagelslag, ontbijtkoek, Wilhelmina pepermunt, je kunt het zo gek niet bedenken. Natuurlijk even flink ingeslagen met een flink voorraadje paprika chips, stroopwafels, borrelnootjes en chocolade paaseitjes tot gevolg. Skype, dat andere medium om contact te houden met het thuisfront, wordt ook vaak gebruikt. Wel fijn om af en toe via de pc live beelden vanuit Enschede of Groningen te ontvangen!

En van live beelden vanuit Enschede via Skype kom ik terecht bij die andere live beelden die ik wekelijks voorgezet krijg vanuit Nederland. De vier verliezen op rij van Twente zijn ook hier in Londen doorgedrongen en ik moet wekelijks moeite doen om m’n laptop niet van frustratie uit het raam te knikkeren. Zondagmiddag 15 februari, Ajax – FC Twente, was zo’n frustratie middagje. Het begon ’s ochtends met een hardlooprondje Hyde Park, waarnaar Tobi in Ajaxkostuum en ik in Twente’s clubtenue afreisden richting café De Hems, een Nederlands café middenin het centrum van Londen. De ontlading in de 6e en 50e minuut was groot en even zat ik al te denken aan al die keren dat ik mijn lieftallige overbuurman kon wijzen op deze middag, de dag waarop Twente Ajax versloeg in de eigen Amsterdamse ufo.
Maar helaas, het mocht niet zo zijn, wat ik tot nu toe al vaak aan heb moeten horen…
Sinds ik niet meer zelf aanwezig ben bij de wedstrijden en vanaf hier de wedstrijden moet bekijken, heb ik nog geen fatsoenlijke pot gezien (je zou toch bijna denken dat het door mij komt)… Vanaf hier richt ik mij dan ook tot alle lezers die vanavond weer op de tribune zitten: van gefluit, gezeur en gemor wordt niemand beter, blijf er achter staan hoe dramatisch het spel ook is en zorg voor die 3 broodnodige punten!

  • 28 Februari 2015 - 17:31

    Odette:

    Je ernaast je prima lees ik. Vanavond weer voor de pc, wij de tv en Alexander in het stadion. Bewijzen dat t niey aan jou ligt (helaas) hoop ik. Veel plezier nog.

  • 28 Februari 2015 - 17:46

    Irene:

    Als ik jou was zou ik WIDM nog maar eens goed gaan kijken....

  • 28 Februari 2015 - 18:36

    Yvonne En Erwin:

    Hey Jorben.
    Mooi verhaal, er gebeurt genoeg lezen we. Geen klachten meer over the english food, je begint kennelijk te wennen.....
    (Jammer dat je met WIDM niet helemaal actueel bent.... Hihihi)
    Fijn te lezen dat jullie je ook buiten werktijd prima vermaken.
    Have fun !

  • 01 Maart 2015 - 09:04

    Alexander Klaver:

    Hoi Jorben,

    Goed om te horen dat je je daar goed vermaakt! Fijn voor je de Hema daar zoveel Nederlands spullen verkoopt. Heb je ook al een winkel gevonden waar ze ons lokale bier verkopen?

    Maar eh, had je er niet bij kunnen bedingen dat je bij elke thuiswedstrijd van de FC even op en neer had gekund. Sinds jou laatste wedstrijd tegen AZ zijn de wedstrijden niet om aan te gluren en vindt ik het knap dat je nog steeds kijkt!.

    Veel plezier en tot gauw!
    Alexander

  • 02 Maart 2015 - 14:07

    Marjo/René:

    Ha Jorben
    Mooi om te lezen hoe jouw dagen eruit zien in Londen.
    Enkele jaren terug keken wij altijd naar de serie Hotel Babylon( ook in Londen)
    Met die beelden in ons hoofd plaatsen we jou al bij de draaideur van het hotel.
    Één van de belangrijkste functies in dat hotel:
    De conciërge die alles weet en nog belangrijker : alles kan regelen.....
    succes !!!
    en groeten uit "Tukker"land

  • 03 Maart 2015 - 13:52

    Ike:

    Hoi Jorben,

    Leuk je enthousiaste verhaal, maar je gooit ook wel een paar pijltjes mis hoor. Barney hoeft zich nog lang geen zorgen te maken. WIDM is natuurlijk nooit Chris geweest, Twente laat weer punten liggen (de sukkels of zoals jullie daar zeggen "loosers"). En BZV wordt iedere keer leuker, ondanks dat Jan niet de goede keus heeft gemaakt. Maar Tom in ieder geval wel met Rimke en volgende week zien we Bertie en G. Geert ook een keuze maken. Ik kan je wel verklappen dat ze er allebei al uit zijn. :-) Ach en Theo gaat in ieder geval op Citytrip met zijn "lover". Ja, ja hij gaat op stap, ja ja en nog eens jaaa hoor ik hem al roepen.

    Jammer van al dat Nederlandse eten. De Engelse keuken is toch echt Much better and delicious.
    Maar je hebt daar in ieder geval een leuke tijd en veel lol denk ik (behalve na Twente). Zeg maar tegen Tobi dat PSV kampioen wordt.
    En mocht je je een keer vervelen dan kun je ook het nieuwe seizoen van Suits downloaden. Toppertje.

    Groetjes en heel veel plezier met zijn allen.

    Ike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Jorben

Actief sinds 28 Dec. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8030

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 10 Augustus 2015

Londen Baby!

Landen bezocht: